Wiele dziedzin naszej pracy, wymaga dostosowania się do pewnych zasad, dzięki, którym końcowy efekt jest zadowalający. Tylko wówczas podejmowane starania oraz trud i wkład pracy są satysfakcjonujące nie tylko dla nas samych, również i dla ewentualnych klientów. Dotyczy to wielu zawodów oraz prac, w tym również i fotografii. Pomijając osoby, które starają się wprowadzić pewne innowacje, czy inne nietypowe rozwiązania, trzymanie się określonych zasad staje się już krokiem do sukcesu. Fotografia, to jednak nie tylko zdjęcia ślubne, towarzyskie czy zdjęcia natury i widoków. Coraz częściej to również fotografia produktowa oraz portretowa, które bardzo często łączy się ze sobą w celu osiągnięcia lepszych wyników i skojarzeń danego gwaru z twarzą i odwrotnie.

Zawsze jednak pośpiech jest złym doradcą. Dobre zdjęcie, szczególnie w przypadku portretu, lub produktu to sprawdzenie jak wygląda on przy różnym oświetleniu, z różnej odległości i przy innych ustawieniach przesłony. Ułatwieniem w tej kwestii jest dostępna dziś fotografia cyfrowa, którą można sprawdzać na bieżąco i weryfikować wcześniejsze ustawiania w aparacie. Tego typu fotografie możemy obserwować w folderach reklamowych oraz w gazetkach, które trafiają bardzo często pod nasze drzwi, bądź też do skrzynek na listy. W ich kwestiach ważny jest jednocześnie odpowiedni dobór tła, jak i obróbka ze strony grafików komputerowych. Z usług fotografii produktowej korzystają coraz częściej nie tylko sklepy i hipermaktery. Od dawna są one wykorzystywane przez wiele firm z praktycznie każdej gałęzi gospodarki. Każdy, bowiem, kto ma do zaoferowania określony produkt, chce go pokazać z jak najlepszej strony. Sam opis produktu i wymienienie jego zalet nie są wystarczającymi czynnikami, dlatego bardzo często dołączana jest to niego fotografia. W ten sposób reklamują się firmy, produkty zarówno z branży ogumienia, samochodowej, usług kupna/sprzedaży, a nawet z branży budowlanej. Za pomocą profesjonalnie wykonywanych zdjęć można wykonywać zdjęcia torebek, szminek, kolektorów słonecznych i wielu innych przedmiotów. Popularność zdjęć, zwiększa to, że wiele osób to głównie po przez wzrok kupuje i sięga po interesujące nas produkty.